söndag 7 oktober 2012

Test 1

Idag var det dags för löprundan och jag tog mig upp till Östervångsparken och så härligt det är där uppe (ska nog satsa på att springa där istället) Idag var det dags för test 1, spring så långt du kan på 12 min, samt A + O. Ja det började bra. Dom första 100 meterna... sen fick jag håll... aaaahhhrrr!!!
(Jenny, förklara för mig varför man får håll. Jag åt ordentlig frukost tidigt i morse, lunch ca 2 1/2 timme innan rundan och jag har druckit ca1 liter vatten jämnt fördelat under dagen)
Blev riktigt irriterad, skulle ju pressa lite extra idag!! Först funderade jag på att strunta i det och gå hem, men så tänkte jag, om detta händer under ett lopp kan jag ju inte bara ge upp. Så med full koncentration på andningen och ett lite lugnare tempo kände jag efter en stund att jag började få rätt på det. Så som ni kan gissa blev det ju knappast någon woohoo-tid idag utan jag är glad för att jag inte gav upp utan kämpade vidare. Mind over matters!!!

1 kommentar:

  1. Ja du.... det är lite oklart vad håll är.... Tyvärr är det svårt att undvika, men du verkar göra allt som behövs! Troligen kommer risken för att du får håll minska ju mer din kropp vänjer sig vid just denna nya form av träning! Jag har för mig, om jag nu inte minns fel, att det kan bero på "syrebrist" i musklerna som styr diafragman... som typ kramp med andra ord... och det är bara att försöka få in mer luft, stanna upp och ta djupa andetag medan du sträcker på dig kan hjälpa... annars är det ju det vanliga: inte äta för nära inpå passet och se till att vara välhydrerad... men dom två grejorna verkar du ju redan göra rätt! ;)
    Jaja.... håll minskar efter ett tag när man "vant kroppen" vid träningsformen.... typ.... lite som med träningsvärk!

    SvaraRadera