tisdag 16 oktober 2012

What to do med 3 kg äpple?

Hubba vilken kväll detta blev då! Söndagens plock från äppelgården skulle idag bli en massa äppelsmulpajer (med flingsalt, sååå gott) och idag hade jag även tvätt-tid. Inga problem tänkte jag, kan jag springa ner om mellan varven... ja jovisst!!
Kanske en vanlig tvätt/bak-dag men när man lägger till 3kg äpple samt en full tvättkorg INKL sängkläder, ja då blir det ganska mastigt! Och lagom till det äntligen var läggdags kom jag på att jag inte hunnit duscha... En sak har mamma lärt mig väl, är det renbäddat ska det vara nyduschat som kryper ner!!!
Men nu, nu äntligen är den en trött, ren och mätt liten Lena som kryper ner och det luktar så gott här hemma i trippel mening ;))
P.s. Vem ska jag nu bjuda hem på äppelpaj?? Jag tror jag vet tihi ;))

2 kommentarer: