onsdag 16 januari 2013

Bättre för var dag som går!

Nu äntligen känner jag att det börjar bli bättre och bättre i min mage. De två senaste nätterna har jag inte haft några kramp-anfall och därmed fått betydligt mer sömn vilket har resulterar i att jag känner mig piggare. Igår kände jag knappt av smärtorna under dagen och kunde röra mig i princip fritt. Av någon märklig anledning är jag klar 20 minuter "För tidigt" idag och sitter nu här hemma och rullar tummarna och väntar på att solen ska gå upp :)


Jag har en sak till att skriva innan tillsynen på fredag sen är jag klar. Tillsynen är det några som har frågat vad det är!?! Det är så att alla föskolor (i Malmö kommun tror jag) ska granskas och då menar jag GRANSKAS :D All dokumentation, handlingsplaner, målstyrningen, systematisk kvalitetsredovisning, verksamheten och mer därtill. I vanliga fall är det vår förskolechef och föreståndare som gör detta men eftersom vår föreståndare just nu kämpar mot cancer (KOM IGEN K!!!! Vi saknar dig men lägg full fokus på att bli frisk!!!) så då har Y bet mig hoppa in. Det har varit mer att göra än jag trodde, men samtidigt är det kul med nya utmaningar. Jag kan känna, nu när jag är mitt i processen, att detta kommer jag bli en bättre pedagog av, jag kommer att växa av denna utmaningen och jag är redan stolt över min prestation. Så nu är jag laddad till tänderna och vill att det ska bli fredag (lär antagligen inte kännas så på fredag-morgon hahaha) Men det kommer att bli bra! Jag är trygg i min kunskap och om verksamheten och jag har Y som stöttar mig :) Nä, nu är det dags att rulla mot stora staden och ha ännu en underbar dag på jobbet :)

1 kommentar: