söndag 6 januari 2013

Ronjas dop

Nu har lilla snäckan blivit döpt och hon var så duktig i kyrkan! Sam (storebror) började i fasters Jessicas knä, hoppade över till nästa faster Jonna, vidare till farmor Ingegerd, sedan farfar Nisse. Efter en stund satt han i mitt knä (samtidigt som jag skulle fotografera åt Mimmi haha) och sen tog det inte lång tid innan Sam ville fram till mamma & pappa. Dock var han för blyg så prästen (riktigt skön man!!) avbröt hela... vad kallar man det... ceremonin?!? och försökte få Sam att våga gå fram. Men inte utan att dra med mig! Så jag och Sam knallade fram till mamma Mimmi men tro mig, jag var snabbt tillbaka i bänken ;) Jag har varit väldigt anti mot dop i kyrkan för jag har tyckt att det har varit ett påtryck och måsten av religion men Gustav Centervall (prästen) var så lugn och skön, han samtalade mer om barnets livslånga lärande samt föräldrarnas och faddrarnas roll. Mycket positivt överraskad blev jag får jag säga!!
Efteråt bjöds det på thai-mat (lagat av thailändska så det var verkligen om nom nom!!) och till efterrätt Ingegerds gudomligt goda morotskaka (Mimmi, recept tack!!!) Både Liam och Minnéa var dock mer intresserade av att dra av duken från borde och leka med kulorna i granen. Minnéa var alldeles glittrig efteråt, både om händer och mun :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar