fredag 11 januari 2013

Resultat från besök på akuten!

Sen i tisdagskväll har jag haft kramper i magen till och från. Ibland värre, ibland lite lättare. Men de blev oftare och oftare under dagen, samt mer och mer intensiva. Igårnatt vakande jag och hade så ont att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Dum som man är tänkte jag att det måste ju släppa så småningom, tog två novalucol och vaggade bort smärtorna. Men när de fortsatte att komma under gårdagen, och aldrig riktigt släppa... då började jag bli orolig. (Tur att jag jobbade hemma och kunde sitta ner mestadels av dagen!!) Men så igår kväll när det verkligen krampade till igen ringde jag och pratade med sjukvårdsupplysningen (1177) och de sa till mig att åka upp på akuten med en gång. Sagt och gjort! Grattis Lena, du har magkatarr OCH urinvägsinfektion!! Ja men varför inte... suck!!! Jag tror det är dags för mig att stressa ner... På fredag är tillsynen och efter det tror och hoppas jag att det kommer att bli lugnare! 
Jag måste ge sköterskorna på akuten beröm! När jag kom in och vad berättat om mina symptom nämnde jag även om pappas magcancer (vi har blivit tillsagda att uppsöka vård direkt vi har problem med våra magar för det var just med dålig mage som dom upptäckte pappas cancer) Så jag fick ett rum direkt, en massa "sladdar" fästes på min kropp, tusen blodprover kändes det som, plattor hit och klämmor dit. Kändes lite tokigt faktiskt! Men detta är nog enda gången i hela mitt liv som jag känt mig så väl omhändertagen på an akut (oftast har dom så brått!!) Så när jag kom hem igår var det en extra smärtsam kväll, för att dra av alla klisterlappar på min kropp... ja det kändes som en vaxning deluxe!! :)
Och detta är bara på övre delen av min kropp!
 
Jag avskyr att bli stucken så när sköterskan fibblade till det och fick sticka mig igen, höll jag på att kravera... Mindre roligt!! Och tejpen ska vi inte prata om, AAAAJJJJJJJ va den satt hårt. Jag trodde skinnet skulle lossna :-S

Men som plåster på såret fick jag ett fint armband ;)


P.s Mitt nattduksbord ser numera ut som ett mindre apotek!

1 kommentar:

  1. Krya på dej Lena!
    Dagens tips om plåster: Om det blir fler gånger, be att få en gasbinda kring armen istället för plåster, absolut mindre smärtsamt att ta bort:)
    Kram Karin

    SvaraRadera