söndag 28 juli 2013

Dagens WOD...

...som jag har valt att kalla "F-n ta dig Patrik!"
Nu kanske ni tycker jag verkar lite sur och aggressiv men tro mig,
det finns en förklaring!!!
Vi börjar från början! Fru Pariola och jag har en mysig dag ihop i det Pariolska hemmet med bla inlärning av CX-pass för Jenny och solning för mig (visst är det en bra uppdelning hahaha) Patrik kommer hem och fixar riktigt mumsig lunch till oss varpå han lätt fick några extrapoäng :)
Planen var sen att vi alla skulle dra upp till gymmet där Jenny skulle leda ett CX-pass, Patrik ha Open Gym i boxen och så passade jag lilla söta underbara Emma. Som tack för detta skulle Patrik göra en WOD till mig som jag kunde träna och Jenny & Emma vara min hejarklack, toppenupplägg om ni frågar mig :-D Under lunchen fråga Patrik om det är något speciellt jag inte vill träna och tja, jo, jag var ju lite stel och öm i axlarna så dom ville jag undvika.
 
.......
 
......
 
.....nu kommer vi till anledningen av mitt namnval på WODen
....det blev BARA axlar!!!!!!!!!!!
Förstår ni mig nu ;))
 
Övning 1
24st Kettelbellswing 12kg
 

 
Övning 2
16st wallball 4kg
 

 
 
Övning 3
10st Thrusters 15kg
 

 
Övning 4
5st burpees H2B (hand to bar, tror det hete så)


 
5 varv
 
Det....var.....JOBBIGT!!!

Tur Jenny var där och hejade på mig och räknade åt mig för fy farao va jag var trött!! När jag la mig ner för att göra de sista burpeesen var lunchen nästan på väg upp igen, svitten forsade och jag andades som, ja jag vet inte vad! Till min stora glädje behövde Emma en teknisk paus lagom till jag var färdig så jag hängde med ut på trappsatsen och där stannade jag i den svalkande brisen :)))
Min tid då, antingen var det 30min 20sek eller 31min 20sek (Jenny kommer du ihåg?) Så den tiden SKA jag slå nästa gång, för det blir de :D

1 kommentar: