söndag 21 juli 2013

Lars Wallin

 
 
Jag och Marie var iväg på Lars Wallins utställning på Dunkers i Helsingborg och
wow wow wow vilka klänningar!!! Lars är en unik och magisk designer, jag blev helt
frälst i klänningarna! En dag, i framtiden, ska jag ha en
klänning som Lars har designat till mig ;P
 
Elisabeth Tarras-Wahlberg på kronprinsessan Victorias bröllop
 
Visste ni att det är Lars Wallin som har gjort designen till Floras smörpaket!?!
 
 Bröllopskläningar
 
Min favorit var Emma Anderssons, denna skulle jag kunna tänka mig ;)) 
 
 
 Linda Pritchards klänning som hon bar på
Melodifestivalen 2011 när hon sjöng "Alive"
 

 
 Och på tal om Melodifestival så har Lars Wallin varit mycket aktiv under årens gång. Han står bakom kreationen som Carola bar när hon van Melodifestivalen 2006 med "Evighet"
 

 
 Och så har vi såklart vår älskade Nanne Grönvall med sitt bidrag "Avundsjuk" 1998
 

 
Och Alcazars outfit till "Not a sinner nor a Saint som de sjöng i melodifestivalen 2003 
 

 
Denna Askungen-klänning gjordes till Disneys och Act Stockholms produktion på Maximteatern som gick i Stockholm 2012
 
Askungen spelades av Ebba Hultqvist Stragne här tillsammans med Lars Wallin
 
 Och såklart har Lars gjort oändligt många vackra aftonklänningar  
 
Denna klänning var en Miss World-klänning 1997 som då tilldelades
priset "Världens vackraste Miss Worldklänning" 
 
Miss Sweden 1997 Sofia Joelsson
 
 Ja där fanns verkligen många vackra, unika, breath taking, fantastiska klänningar och det var en fröjd att bara få strosa runt. Nästan bud på att åka upp igen :))
Om ni är intresserade så är utställningen kvar på Dunkers i Helsingborg (endast 70:- inträde) till den 29 september. För mer info besök

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar