fredag 30 augusti 2013

Agia Marina, Kreta

Åh vilken underbar vecka vi har haft! I år fyllde pappa 60år och detta firade han med att ta med hela familjen till Kreta och vilken ljuvlig lång fest det har varit :)) Många härliga aftnar, fantastisk god mat, många goa skratt, lite bus såklart och många "åhhhh-vad-jag-njuuter"-stunder :D Eftersom bilder säger mer än tusen ord kommer här ett kollage från resan!
 
Första kvällen började med Grekisk afton och
det fick verkligen oss alla i rätt stämning!
 
Ingen dålig utsikt från solstolen :)
En trappa ner från poolområdet låg havet, jag har nog aldrig bott bättre!
 
En av många luncher på hotellet. Här är nästan hel gänget samlat :)
 
Mina söta föräldrar
Pussgurkor ;)
 
Efter maten fick vi alltid raki och Liam ville också vara med
och skåla hahaha Dock bara vatten i hans glas :D
 
Men här har vi min favorit, Frappe with ice Cream :P
Blev några stycken under resan kan jag erkänna!
 
Liam får ner oss alla i barnpoolen :))
 
På semestern går mina föräldrar en runda på morgonen och jag ville inte bara ligga på latsidan så jag hakade på. Eftersom mina föräldrar har varit i Agia Marina några gånger innan var det som att vandra runt med två privatguider, riktigt lyxigt :)
Absolut roligast var ena dagen när vi hittade en läskautomat där man även kunde välja den grekiska ölen Mythos :P  
 
Pappa fixa vatten till oss för JÖSSES så varmt vi hade!!!
 
Coolaste föräldrarna hahahahahahahaha
 
Greklands motsvarighet på Hemglass
Dom körde runt sakta och ropade ut i sin högtalare vad de sålde etc
 
Liam och Dennis busar i havet
 
Riktigt liten spjuver :)
Men han är schyst mot lillsyrran uppe i poolen och hjälper henne tuffa runt! 
 
JAAA!! Äntligen har jag hittat en flaska med mitt namn på :D Dock på grekiska men det ser ni väl alla att det är mitt namn hahahaha
 
Liam gör sig fin med mina hårblommor
 
Olle, dolle, doff :P
 
Kvällen som vi var ute och firade pappas
födelsedag hittade vi denna snäckan ;))
 
Yvonne & Sonja hängde med oss ut på
bar-rundorna, heltuffa brudar verkligen :D
 
Blåååååååååååås :D
 
Mythos-brudarna!
 
En av mååååånga grekiska sallader, mums!
 
Vanlig efterätt, massa frukt, slurp!
 
Är det något jag verkligen älskar i Grekland så är det alla blommor som
finns precis överallt. Färgerna, mängderna, sorterna, ja jag kan inte sluta
förundras. Mycket vackert!
 
Bus och lunch nere i paviljongen på hotellet.
Och Liam skålar vidare :))
 
En av mina favoritbilder på Liam
 
Samt denna på Marie & Phy
 
Men roligast var helt klart när Liam inte fick som han
ville och "puttar" bort pappa hahahahaha
 
Tyvärr är det lite bortfall på bilden men från oss alla till er alla önskar vi att
2013 fortsätter lika bra som det varit än så länge! :))


1 kommentar: