onsdag 14 augusti 2013

Roadtripp

Ljuva semester, äntligen är du här!
 
Istället för att åka iväg utomlands blev det i år en roadtripp i Bohuslän/Västra Götaland och jösses så fint det är! Trots dåligt väder ganska många dagar, så har solen lyst igenom korta stunder och de stunderna var helt magiska! Jag har njutit, riktigt njutit och jag är helt klart kär :)) Jag har satt ihop lite bilder från bilresan, lite som ett minne men även till er att få skåda ;)
 
Klädesholmen
En liiiiiten ö, fullpackad med små underbart mysiga hus. Och jag bara måste nämna restaurang Kylen som serverade en magiskt delikat sillbuffé. Åh, jösses så gott!!!!!!! Här snackar vi om nom nom :P
 
En styck mätt och belåten LenaFena :))
 
Många udda hus. Vet inte om jag hade vågat bo i den röda stugan hehe

1 2 3, på det 4:e ska det ske, på det 5:e gäller det, på
det 6:e smäääller det!! Eller kanske inte hahaha
 
Jenny, tur du inte behöver jobba på dessa gatorna :)
 
Strömstad & Kosteröarna
Vi åkte ut till Kosteröarna (syd) för en cykeltur och eftersom Kosteröarna är Sveriges solsäkraste plats var mina förväntningar höga. Det regnade.... i princip HELA dagen.... Men ändå var det ljuvligt vackert!
 
Önskar jag hade haft mer tid så jag hade kunnat plocka på mig lite musselskal :)
 
Smögen
Solnedgång i Smögen, underbar kväll!
 
Frukost på en klippa i Smögen, inte fel start på dagen! Tyvärr var det riiiiktigt kallt i vattnet så jag fegade ur att bada. Samt det fanns ganska många bränn-manneter så jag kunde skylla på dom istället hahaha 
 
Lysekil
I Lysekil var det final för Women's Match, världens största seglingsserie för damer. Här fick jag verkligen testa min nya kamera. Bilderna nedan är tagna med bara några sekunders mellanrum. Ganska bra zoom tycker jag ;)
 
Något av det absolut mysigaste med Bohuslän,
färjorna som man får åka mellan öarna :)))
 
Istället för motorvägen blev det småvägar och det är helt otroligt så vackert, mysigt, underbart, avkopplande det!
 
Lidköping
Sen kom nästan höjdpunkten för mig på resan. Delicatos outlet hahaha Men så klart var det mycket kul att gå runt på Rörstrands museum. Otroligt så vackra föremål de hade på utställningarna!
 
Läckö Slott, även detta en stor överraskning. Ett stopp jag varmt rekommenderar och ta då den guidade turen. Mycket bra och prisvärt!!!
 
Och.... JAG HAR BADAT I VÄNERN!!!!!
TJOOOHOOO :D
 
Slussarna i Trollhättan
Betydligt mer intressant och fascinerande än jag hade kunnat föreställa mig :)) Här skulle jag kunna sitta en dag och titta på båtarna åka upp och ner hahahaha
 
Göteborg & Marstrand
Med det glada barnasinnet i högsta hugg blev det några timmar inne på Liseberg. Och så kul det var med radiobilarna hahaha Dagens största överraskning :)
 
Det blev en tur ut till Marstrand för att spana in Carlstens Fästning
 
Borta bra, men den egna sängen är bäst!!! hahaha
En underbar resa i vårt vackra land! Helt klart något som ska upprepas :)

1 kommentar: