lördag 31 augusti 2013

Trelleborsloppet 2013

Då var det dags igen :))))
Therese, jag, Anna, Jimmy & Jimmi står laddade och taggade till tusen!!!
 
Jag ville så gärna slå min tid från förra året som var 33.10. Jag har ju inte alls löptränat så som jag hade tänkt så det var med viss nervositet som jag ställde mig på startlinjen. Kommer jag orka hålla tempo, kan jag slå min tid, tänk om jag inte orkar alls utan måste bryta?!?! Ja tankarna var många!
 
Lite samling innan vi gick till startlinjen med uppvärmning och peppning :)
 
Och lite trams såklart hahaha
 
Loppet gick riiiiiiktigt bra! Jag kom i mål på 29.17 vilket innebär att jag
var 3min 53sek snabbare än förra året och det är jag sjukt stolt över :D
Jag hittade mitt tempo ganska snabbt och de 2 första km (detta trodde jag aldrig att jag skulle säga) njöt jag av! Massor med folk och härligt väder, Therese vid min sida, ja det var underbart! Jag och Therese höll varandra sällskap fram till 4 km då Tessan drog upp på sitt tempo för att tömma sitt sista krut. Jag höll kvar mitt tempo för jag kände mig ganska trött och hellre hålla tempo och ta mig i mål än att köra helt slut på mig själv :)
 
Men när jag kom i mål och stoppade min klocka var jag måttligt glad när jag insåg att jag kom under min magiska gräns på 30 min :D Så det firade vi med att gå ner på marknaden och köpa vars en munk hahahaha


1 kommentar:

  1. Säger bara GRYYYMT bra jobbat bruden!! Det va en glädje att springa med dig! :)
    Och så fick jag även se lite av Palmfestivalen innan regnet kom :)
    Vi ses på onsdag pigga och glada som alltid! :)
    Tack för idag!! <3

    SvaraRadera