torsdag 25 december 2014

Äntligen får jag fira!!

IÄntligen är det juldagen och nu har jag oxå fått fira :)) Dagen för oss började med frukost medan vi väntade in resten av familjen och sen var det dags för julklappar! (Tokigt att öppna klappar direkt på morgonen, dom brukar annars ligga och retas så ljuvligt hela dagen!) Jullunchen är den stora måltiden och då serverades tre olika sorters kött (kyckling, kalkon och slinka. Till det fick vi ångkokta och ugnsrostade grönsaker, knaprig potatis och gravy så klart. Annorlunda, men gott. Traditionen bjuder även på "back-yard-cricket" och jag gav det så klart ett försök. Jag tycker att jag börjar få kläm på reglerna nått så när så det ska bli roligt att gå på en riktigt match när vi är nere i Hobart nästa vecka. Vi hoppade in i bilen och körde runt till några släktingar för att önska god jul och när vi kom tillbaka sen eftermiddag blev det rester av köttet, Debbies hemmagjorda potatissallad och coleslaw. Efterrätten från lunch sparade vi till kvällen som var en maräng,grädd,hallon,choklad-tårta.
Väldigt annorlunda från hur vi firar men en underbar upplevelse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar