onsdag 31 december 2014

Vandring med Dan

Idag knallde jag och Dan iväg på en långvandring (Tassman trail) och jösses vad jag har fått se mycket vackert igen!

Litet vattenfall, kristallklart och friskt vatten, så himla gott!

Dags för lite paus och när vi vände för att gå tillbaka var jag 2 m från en dödlig orm och jag höll på att skita i brallan så rädd jag var 😄 Vi såg en krypa iväg när vi var på en plattform och tittade på utsikten och medan vi stod still och fotograferade kom den tillbaka. När Dan såg den sa han bara "Lena, DON'T move..." jag satt på huk, jag fick sen sakta resa mig medan den kröp in under stenen (mot oss) och när den var under stenen sa Dan "RUN" och jag var borta snabbare än du hade kunnat blinka 😜

"Här kommer lilla Lena, ho ho ja ja"

Massa upp och ner, hubba hubba

Kolla in trädet som ligger ner, gaaaalet stort!!!

Dags för lunch på en av topparna med en magiskt vacker utsikt!

Ännu en vacker utsikt! Inte utan att man blir badsugen :))

Gäller att hålla sig från kanten, en kvinna som sträckte sig ut för att ta en bild föll ner och dog för inte så länge sen :(

Vårt mål, dryga 20 km senare, var denna strand och jag kan lova att det var skönt att bada fötterna i kallt vatten :)

3 kommentarer:

  1. Jösses vilka bilder !! Mamma och jag får nog ta en sväng till Aussie-land. Helt otroligt, man blir lite avis.
    Kram
    PS Ge f-n i småkrypen där borta, 9 av världens 10 dödligaste finns i din omgivning. DS

    SvaraRadera
  2. Vilka fantastiska äventyr du får vara med om. Kram

    SvaraRadera