torsdag 11 december 2014

Sightseeing day 2

Kommer ni ihåg dessa stora röda "Sightseeing-bussarna" (oftast dubbeldäckare) man brukar se i alla större städer... Idag är det mitt transportmedel :)) Dom är fantastiskt bra för inte bara tar de en runt och man får de flesta "go-to-places" avklarade, man får även massor med information och en del historia berättat för sig. Idag har jag bland annat lärt mig att Aboriginal-kvinnor fick rösträtt 1962.

Dagen började med att vi åkte ut till Crown Perth (rikemansområde om du frågar mig!!) där ingen gick av och alla åkte vidare haha Vi kom in i östra Perth och man kunde hoppa av vid Perth Mint men där var jag igår. Istället åkte vi upp till Kings Park och chauffören tipsade mig om en promenadslinga runt den botaniska trädgården och där va verkligen fint! Det pågick ett bröllop inne vid en av utsiktspunkterna och genast började jag sakna en viss person!!! 

En annan mysig stig som lede mig tillbaka till Aborginernas kulturcentra. Har massor med bilder på alla roliga växter etc men de finns på min kamera så dom får ni se senare!

Efter parken kunde man hoppa av vid Harbour Town, ett köpcentra där jag gjorde resans första inköp. Spännande spännande ;))

Nu är jag på Murray Street där alla lyxbutiker finns och handen på hjärtat, här blir det INGEN shopping hahaha Dock kul att vandra runt och snart hoppar jag på bussen igen för fortsatt sightseeing :)

2 kommentarer:

  1. När jag ser dessa bilder längtar jag efter sommar, värme och kanske t.o.m en tripp till Australien. Verka väldigt fint "down-under". Här hemma hade vi igår ett praktexemplar av Skånsk vinter d.v.s 3 grader varmt och ihållande regn från sidan.
    /Pappa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt plötsligt känns inte dessa 33 grader så jobbiga längre ;))

      Radera