fredag 12 december 2014

Rottnest Island

Hej och hå, här har det varit full rulle! Uppe med tuppen för att åka ut till Rottnest och där har jag varit helas dagen. Mycket fina utsikter och klarblått vatten på visa bitar. Det har blåst som kattsingen idag (båtturen var mindre rolig kan jag meddela!!!) men det har varit en härlig dag! Fick även badat idag även om det var riktigt kallt. Skönt dock att svalka kroppen :))


När jag bokade turen till ön pratade jag med damen om vilka olika möjligheter det fanns att ta sig runt lite. Damen svarade "bike would be the best way, if you know how to ride a bike?" Det märks ju att vi svensk rör på oss just aningen mer hahaha Och eftersom jag vet hur man gör när man cyklar så har det idag varit mitt transportmedel. Jag tog på 3 kg solkräm imorse och ändå är jag lite röd på armarna, helt galet vad solen tar här!!

Vet inte om det går att se, men jag har märkt ut vart jag har cyklat idag, vilket är runt hela ön. Hade varit roligt om man haft internet och kunnat mäta rundan :))

4 kommentarer:

  1. Kunde inte låta bli att titta på lite bilder på nätet. Denna bild gör mig grön av avund. Vilket fantastiskt vatten. Det skulle kunna vara du bilden.
    http://www.westbeachlagoon.com.au/data/deposit/galleryImage.2026.image/image.jpg
    Ikväll väntas storm och mer regn här hemma så du får njuta för oss också.
    Kram Pappa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det härliga bilder :)) Helt galet vilka skillnader det är för er och för mig!!

      Radera
  2. Set ut som om din cykeltur är bättre än min här hemma ;) Brrrrrrr, storm! :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag är glad att slippa stormen, den verkar vara mindre trevlig :((

      Radera