söndag 14 december 2014

Fremantle

Idag drog jag ut till Fremantle med båten och visst, det var verkligen vackert men kaptenen var ju helknäpp och han hade dille på att prata (skrika) i mikrofonen hela resan (90min) så jag struntade i att jag hade biljett tillbaka utan tog tåget istället! (en skön sak med att man varit här lite och hittar/förstår transportsystemet)
Fremantle Market blev jag väldigt förtjust i, påminde mig lite om Paddys Market i Sydney fast något mindre. Åt en underbar paella och en cupcake med jordnöts-kräm-fyllning-vad-det-nu-heter :)) Gott var det i alla fall!!
Ikväll har jag varit på middag hemma hos Tim och hans room mates, flera som jag känner sen Launceston, och det var riktigt trevligt! Skönt att umgås med folk jag känner då jag haft en del hemlängtan för en gångs skull. Imorgon ska vi träffad igen för att käka frukost tillsammans innan jag flyger vidare ut till Newmam och till Kristy, YAAAY :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar