måndag 15 december 2014

Livet som backpacker

Att bo på vandrar hem har både sina för och nackdelar! Nackdelarna är att det är trångt, svårt att få vara själv, så fort personen ovan vänder sig på nätterna vaknar man, man måste dela alla utrymmen med massa konstiga människor och lite då och då blir din mat stulen.
Fördelarna är att man träffar massor med olika människor, man slipper vara ensam (såvida man inte har otur/tur, beroende på hur man mår), man har någon att säga god natt till, det är lätt att starta samtal och man får smaka mat av varandra som man kanske aldrig annars hade smakat!
Ja man kan vrida och vända på det men överlag gillar jag att bo på vandrarhem. I alla fall i Australien och på sättet som de drivs där :))
Här har jag bott den senaste veckan!

En av sakerna som jag blev allra mest förtjust i när jag bodde här var Ices Coffee från Farmers Union och muuuums vad gott det är att få slurpa i mig denna dryck igen, om nom nom!!

Det är lite skillnad på temperaturerna.... Kommer bli GALET i Newman 😜

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar