tisdag 18 maj 2010

Regn = Museum

"Å regnet de bara öser ner, och jag blir så
blöt om både skor och strumpor"
Idag regnar, regnar, regnar det så då finns det inget bättre än att gömma sig på ett museum. Och varför inte då The Met (Metropolitan Museum Of Art)
Det finns hur mycket som helst men några av mina favoriter blev den Egyptiska delenThe American Wing som påminner ganska mycket om den europeiska stilen

Riddarna och grekerna Och så klart den afrikanska utställningen med de klart coolaste figurerna och maskerna!! =)

Kolla in mina favo nedan =)
HIGH FIVE MAN!!!
Men det absolut bästa var helt klart Van Gogh utställningen. Han har varit en favorit för mig i många många år och nu få se dessa konstverk 'up front' var en maffig upplevelse. Jag blev helt lyrisk och jag hade kunnat sitta och titta på dessa tavlor än idag om inte Marie dragit med mig vidare haha
Och som ni säkert kan förstå är det VÄLDIGT energikrävande att gå runt och titta på alla dessa gamla antika föremål så då MÅSTE vi ladda batterierna på bästa tänkbara sätt. Och vilket annat sätt finns det än ett besök på Mac, Victoria Secret OCH Max Brenner :D :P

Ikväll är det jazz på Lincoln Jazz Center och det blir en fin avrundning på denna väldigt kulturella dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar