fredag 14 maj 2010

Rundvandring

Nu har vi verkligen varit turister :) Det har vandrats runt en hel del idag, mestadels på 5th Avenue och inte så långt från där vi bor ligger detta hus som ni antagligen känner igen från diverse TV-serier. Om inte så kallas det för Flat Ironing Building.
Och till mina Sex and the City-vänner så vet vi ju alla vilken hjärtesorg det har varit i denna trappa på New York Public Library. Majestätiskt byggnad med riktigt fin arkitektur. De renoverade utsidan så jag fick ingen bra bild på det, men har desto fler från insidan =)
Reklamer inför en viss filmpremiär smyckade staden och jag är helt tagen över vilken fantastiskt snygg klänning Carrie har på denna bild!!!! :P
Vi var även inne i St Patrics Cathedral, diverse affärer, vin café-ich haha, kom förbi svenska kyrkan, huset där Serene i Gossip Girl bor och när vi hade kommit hela vägen upp till Central Park blev det en välbehövlig paus och det tog inte lång stund för oss att sparka av oss skorna. Dom andra tjejerna höll på att slockna direkt (märks de inte är vana att vara ute i det fria haha) så medan de slumrade i gräset, gick jag på upptäcktsfärd i Central Park och sååå mysig park det är!!!!
Avslutningsvis gick vi upp till Guggenheim muséet (jag var ivrig över att få se några Van Gogh tavlor) men de hade tydligen ändrat öppetiderna så det var stängt när vi kom fram.... bummer!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar