måndag 17 maj 2010

Ut och köra bil

Turen har kommit till Åsa att planera en dag och eftersom hon har bott i USA i några år, planerade hon in en heldag när vi hyrde bil och körde till Connecticut. Målet var staden Trumbull där hon bodde och Åsa visade oss var hon hade gått i skolan, vart hon bodde etc och det var verkligen en mysig liten stad (utan trottoarer, alla kör haha). Då det var en måndag och majoriteten av människorna jobbade, körde vi till ett ganska stort köpcentrum där vi kunde shoppa i lugn och ro (jämfört med Manhattan!!!) och vi avslutade sedan med tur på Target. Och där såg jag något av det coolaste inom köpcentrum någonsin!! Kolla in hur man transporterar sin kundvagn på bilden nedan
Skjuter man in sin vagn lite lätt och sen åker man själv upp sidan om. Riktigt fräckt, sånt borde vi ha i Sverige med så vi slipper åka hiss!!!

Blev en hel del påsar :P
Hem körde jag och det var första gången jag körde automatare. Lite pirrigt var det först, men jag kom in i det väldigt fort.
Ska erkänna att jag var sjukt nervös inför att köra inne i New York men tur nog hade jag
1. Åsa brevid mig
2. GPS
3. Vi hade hyrt bilen på flygplatsen så jag slapp köra på Manhattan!
Helt klart en utmaning som jag är sjukt stolt över att jag klarade så bra som jag gjorde. Tummen upp till päronen som lärt mig att behålla lugnet i tokiga situationer :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar