torsdag 20 maj 2010

South Manhattan

Turen har kommit till Heléne att ordna sin halvdag och vi började på Max Brenner med en frukost som heter duga!!! Jag valde "Hung-Over Omelett" trots att jag inte var det hehe och dom andra tjejerna tog vars en "WOW" och jag förstår varför den heter så för när dom kom in med brickan sa alla 'WOW!!!' Jag är ganska glad att jag inte tog en WOW för oj oj oj va töserna såg färdiga ut efteråt, jag tror dom gick in i nån form av choklad-koma som det tog lång tid att komma ur haha Efter frukosten blev det en välbehövlig promenad och voila, vi hamnade vid Carries trappa =) De har varit tvungna att sätta upp en kedja för att folk inte ska sitta och vara i vägen för dom som faktiskt bor där hehe Stackarna!!
Vi promenerade runt i Meat Packing området och det kändes som vi var långt borta från Manhattan. Mycket mer grönt, djurliv (mest fåglar då ju haha) och ett lugnare tempo. Mycket skönt. Vi promenerade längst med High Line som är en gammal bro de har gjort om till ett promenadstråk med fina plantor och blommor och det var verkligen en helt annan värld där upp :)
Solen sken starkt på oss så efteråt var vi ju helt enkelt tvungna att ta en vätskekontroll och då slog vi oss ner på Cookshop. Jag började vid det laget känna mig lite trött på vin (blivit en hel del haha) så jag bestämde mig för att ta en öl och då visar det sig att Åsa oxå är en öl-fantast =) Buddy buddy :D Vi promenerade sedan runt på en massa olika gallerier och det var intressant. Första stället vi kommer till var ett stort rum med ca 10-15 olika pelare, allt mellan 1m-2m höga i olika färger. Inget annat. Okej.... visst..... och så gick jag in i nästa rum där jag möts av två klossar som sitter ihop i varsin färg, INGET ANNAT. Jag började asgarva och OM jag bet mig hårt i läppen. Antingen är jag väldigt o-kulturell eller så var det en drogad konstnär som varit i farten hahahaha :D Men det blev bättre, mycket bättre. I slutet hittade vi en Monet-utställning (med massor av säkerhetskillar, kände mig nästan instängd) Monet-killen gillade verkligen sina näckrosor.... indeed!!! :D
Vi fortsatte promenera runt, hittade en helmysig italiensk restaurang som vi åt lunch på och efterätt intogs på Magnolia Bakery (även det med i Sex and the City :P) och jag tog en...
MUMS *slurp*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar