söndag 23 maj 2010

Slut i rutan

Fredagen var inplanerad för att kunna göra den "sista" shoppingen och vi valde att dela upp oss då vi hade lite olika ärrenden. Jag och Marie började vid Union Square och i den ena affären hade vi denna fina utsikten över Union Square med Chrystler Building i bakgrunden.
Till lunch mötes vi alla upp och då kom även Magnus (Marie och Heléne jobbar med honom) och det var en trevlig prick. Vi hittade en mysig ute servering där jag tror jag åt den godaste lax-pastan nånsin, eller så var jag bara extremt hungrig haha
Lite senare skulle vi dra oss upp till Times Square men Marie behövde vila från solen så vi svängde in om hotellet och jag passade på att packa min väska. När Heléne och Åsa kom tillbaka bestämde vi oss för att gå och ta ett glas vin och vi hamnade på Pete's Tavern (även den restaurangen har varit med i Sex and the City) Vi åt även middag där och Alan vår kypare (som var från Skottland) var en riktigt härlig filur!! Medan vi drack vin tog han en Henrik Larsson on the rocks hahaha (tjejerna vet vad jag menar!!)
Åsa och Heléne trycker, nä jag menar packar ihop sina väskor =)
En dag i början av veckan fick jag msn från mina kollegor att de hade brandmän på jobb och att det var fel dag för mig att ha semester haha men nädå mina kära kollegor
Som ni kan se nedan var det helt
rätt att vara på semester ;D
Killen till vänster är Mr October i USAs brandmanna kalender ;)

På flygplatsen hittade vi dessa mega... ja jag vet inte vad jag ska kalla dom men en sak är säker, amerikanarna ska alltid vara värst!!!

Så har denna resan kommit till sitt slut. Tyvärr sov jag dåligt på planet hem så jag var sjukt trött i morse när vi blev hämtade på Svågertorp. Sov tre timmar när jag kom hem (var RIKTIGT segt att stiga upp) men upp kom jag och nu är det soffan som kallar. Ska bara sitta och mysa med en film nu och jag är såååå glad över att jag är ledig imorgon!!!
Bye bye Manhattan

2 kommentarer:

  1. Som vanligt mycket bra bilder och måste nog erkänna att man blir lite sugen på ett besök over der.
    Mamma

    SvaraRadera
  2. Hey there miss Lena, your trip looked like lots of fun a little hard to understand all the writing tho....

    cheers

    Tim

    SvaraRadera