söndag 24 juli 2011

Cykla på Rügen

Ja, jag och Jenny bestämde oss för att hoppa på cyklarna och ta båten över till Sassnintz för att cykla på rügen. Dock fick vi inte det bästa vädret, men men what to do but to smile :) Det finns ju inget dåligt väder, bara dåliga kläder right!!

Så regnkläderna på och ner till båten Dags att rulla av båten tillsammans med de andra cyklisterna. Vi var förvånansvärt många cyklister tyckte jag, men det är bara kul!!


När vi hade cyklat en bit blev vägen väldigt konstig, rent av omöjlig. Kullerstensgatorna här hemma är rena drömmen. Stenarna stod upp och ja åt alla möjliga håll faktiskt :) Vissa bitar fick vi hoppa av och gå istället



Vi cyklade först den gula sträckan (vi skulle cyklat den gröna men på grund av vägunderlaget som ni kan se på nästa bild, tog vi oss ut på stora vägen igen.) Den röda är vägen ner som gick på drygt 30 min. När jag frågade Jenny hur lång tid det kan ha tagit att cykla upp, svarade hon med ett härligt trött stön "MEEER!!!" hahahaha

Skumpigt, men det blev värre en bit fram!!!

Det var i alla fall helt rätt person jag var iväg med!! Trots det dåliga vädret hade vi hur kul som helst!! Skratt och fniss blev det gott om och en del stopp för att bara titta på den vackra naturen. Skulle vilja påstå att det faktiskt var vackrare med disset och regnet än solen för den är vi så vana vid. Några tomtar sprang oxå runt i skogen och på bilden nedan har Jenny lyckats fotografera en av de tokigaste :P

Och här har vi en till :D

När vi kom upp till utkiksplatsen vid Stubbenkammer, mötes vi av en vit vägg istället. Det var så enormt mycket dis/dimma så det gick knappt ens att se ner till stranden. Jag skrattade så mycket att jag höllt på att kissa på mig. Som jag hade berättat för Jenny om denna fantastiska utsikt och detta var vad hon fick se!!!! :D :D :D

Jaja, men på sätt och viss var det vackert ändå så vi slog oss till rätta och käkade lunch. Lagom till efterrätten började det verkligen regna men det bekom inte oss så mycket. Jenny hade med varmt gott kaffe och jag hade med en kaloribomb som höll vårt glada humör på topp. Till och med saltkaret var roligt hahahaha (mellan mig och Jenny!!)

Som ni kan se var det riktigt vackert, på sitt eget annorlunda sätt. Och just för att det var så annorlunda, blev det så fantastiskt mycket mer vackert!!!!


Så, nere igen och det har bildats ny vänskap under färden. Best friends 4-ever :D



Med tanke på hur starka jag och Jenny har blivit i våra ben skulle jag inte påstå att det skiljer så värst mycket på hästkrafterna med 'cyklarna' framför oss hehehaha :P


Till hösten tänkte vi ta en till tur när skogen klär om till höst med sina gula, röda, bruna vackra färger. Men då bokar vi inte förrens dagen innan så vi är säkra på vädret :D

1 kommentar:

  1. Tror du att man skulle kunna vandra upp dit? Hur lång tid tror du att det skulle ta?

    SvaraRadera