söndag 17 juli 2011

Händelserik helg

Ja det hela började i fredags när jag åkte upp till Vadensjö till brodern med familj för att hänga lite på Landskrona Karnevalen. Tyvärr behövde Dennis hoppa in och jobba men jag, Fanny och Liam drog ner till stan. För att skydda lille Liams öron från allt stök satte Fanny på honom dessa coola hörlurar :D Liam sov som en stock, märkte inte ens att vi var ute :) Det roligaste på karnevalen var nog bara att promenera runt med Fanny. Det märktes verkligen att jag inte är från stan, och lika tydligt märktes det att Fanny var. Vi promenerade 10 meter och träffade någon Fanny känner, jiddrade en stund och promenerade vidare. Lagom till Fanny hade hunnit berätta vem vi precis pratat med, hur de känner varandra och det viktigaste skvallret/händelserna, träffade vi någon ny hon kände. Och så fortsatte det hela kvällen :D Jag erbjöd mig att bjuda Liam på hans första karusell men han var måttligt intresserad :P Senare anslöt sig Dennis och vi promenerade bort till Basilika för middag (till min stora glädje, älskar deras mat!!)



Söndagen gick i slapphetens tecken tillsammans med alkoholfria mojitos :P

På vägen hem svängde jag inom centralen och köpte mig en räksallad med en smoothie till lunch. Och MUMS vad det var gott. Stället ligger på centralens nya food-court och jag tror det heter "Sallader & Smoothies". Kan jag verkligen rekommendera Smoothiesen var to-die-for och salladen gick inte av för hacker den heller!!!!!

Idag har det då varit dags för min näst-kusins sons dop. Prästen (Anja) som döpte Sam, var även samma präst som döpte mig och vigde mina föräldrar. Hon börjar bli en del av inredningen tihi Jessica sjöng på dopet och my god vad fin röst hon har, HELT ljuvlig!!!

Efteråt hade dom bjudning ute på Ymorvallen (Jonna hade bakat en riiiiktigt god äppelpaj, var bara tvungen att ta två bitar *slurp*) Sam fick så klart full uppmärksamhet och han verkade trivas som en guldklimp :) På bilden är det Dennis tur att gosa med honom :)


Sam fick dock lite konkurans om Liams farmor

och farfars uppmärksamhet.

Liam sov sött i farmors famn men lagom till jag ska ta en bild på honom och hans syssling Sam, börjar han flina, verkligen helnöjd :D Se så söta pågarna är tillsammans!! Om några år på släktkalasen lär de väl springa runt och jaga varandra :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar