torsdag 21 juli 2011

Mormors skafferi

Mitt skafferi börjar bli som mormors!! Och som mormor en gång sa till mig, "finns det inte i mitt skafferi, behövs det egentligen inte till bakningen!!"Idag har jag testat ett nytt recept på en "snabb cheesecake". Har skivat lite jordgubbar över och tänkte jag skulle kila upp till Anna & Sebastian så ska de få vara min testkaniner (ja jag ska oxå smaka så klart :D)

Jag har även bakat Cookie Sandwich idag som jag ska ta med till oss imorgon på Rügen. Det ska även vara en hallonkräm på färskost (och hallon från Hallongården) imellen två kakor. Med tanke på hur god smeten var, kommer dom att bli muuuumsiga!!!



Några andra förslag på vad jag bakat nyligen, här har vi en blåbärspaj som jag gjorde med ungarna på jobb


En sommrig "tårta" med jordgubbar, limegrädde och pistachekakbotten med mynta (den var rikitgt god!!!)

7 olika småkakor som jag hade på mitt kak-kalas :)
Sommarbullar, recept från Arlas app i mobilen Citronmuffins som det senare kom kristyr på. Bjöd jag kollegorna på när jag hade fredagsfika
Mintkladdekaka, bakade massor av denna till Dennis 30-års fest. Serverades med vaniljglass :P
Skinkgifflar, bra mellanmål att ha i frysen

Som ni kanke förstått tycker jag verkligen om att baka. Så här har ni några förslag på vad ni själva kan göra. Det är bara att springa ut i köket och sätta igång. Och saknar ni någon ingrediens, är det bara att ni hör av er ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar