onsdag 22 februari 2012

Fettisdagen + hardcore!

Onyttigt, onyttigt, onyttigt men ack SÅ GOTT!!!!! :P Jag är ju svag för denna mumsiga frestelse så givetvis blev det en semla igår!! Och ska jag vara ärlig så blev det en idag med haha Dock är jag inte så förtjust i mandelmassa så jag har istället skivad banan under grädden. Friskt och gott, kan varmt rekommenderas!

Men för att njuta med "gott samvete", måste man jobba därefter! Idag var en riktigt bra dag på jobb då min "ordinarie vikarie" Sarah kom tillbaka och äntligen kan jag få andas ut igen. Du har varit SAKNAD SARAH!!!! :) Så det var med lätta steg jag trippade upp till gymet och körde först ett CX-30 pass med Andreas följt av BP med Jimmy. Som jag berättade tidigare har jag ökat vikten på vissa muskelgrupper och jag kan stolt säga att jag körde samma idag. Det blev däremot inga triceps pushups (min akilleshäl) vilket på sätt och viss var en lättnad, men samtidigt är det den jag behöver jobba mest med.
Otroligt nog kände jag att det fanns mer krut kvar i kroppen, så jag gjorde min Sh'bam debut med Jimmi idag.
Vad är då Sh'bam??? Ja det enklaste (och förhoppningsvis mest inspirerande) sättet att visa är med denna video :D

Jimmi är enorm på att inspirera och jag hade riktigt roligt!! Helt klart något jag kan tänka mig att köra igen som omväxling :D

Men tre pass på raken tog verkligen musten ur mig. Kanske inget jag kan rekommendera att man kör varje vecka, men ibland är det skönt att verkligen tömma ut allt man har!! Efteråt satt Jenny, jag, Jimmy och Jimmi i sofforna och varvade ner med proteindrinkar och jidder. Och det är precis detta jag menar som gör mig glad. Gemenskapen, förståelsen och glädjen över träning och hur vi peppar varandra att fortsätta. För att inte nämna den delade glädjen när man lyckas :D De e gött de ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar