måndag 20 februari 2012

Jag känner mig grym!!

Ja dock inte i morse när linserna klyddade, gammal buss så jag inte kunde sova, klydd på jobb, vikarie, frustration... Men sen kom jag till gymet, och då smällde det!! Körde först ett CX-30 pass och för er som undrar är det ett 30 min pass av personlig träning samtidigt som man tränar i grupp. Man arbetar med musklerna som håller samman både över - och underkropp, tightar till magen samt att man bygga upp sin funktionella styrka och förhindrar skador. Tufft, intensivt och roligt. Ska bli kul och se om det kan bli lite synliga resultat senare!
Här är en lite teaser :)
Men bara en halvtimme räckte inte så jag körde ett BodyPump pass oxå. Och vad är då BP?? Bodypump är styrketräning där man tränar igenom hela kroppen. I BP förbättrar man sin styrkan, sitt skelettet och hälsan. Man kan förbränna ungefär 600 kalorier per BP-pass.
Så klart ska ni få en lite titt på detta med men jag får inte rätt på inbäddningen av klippet. Orkar inte klydda så jag lägger BP-videon som ett eget inlägg nedan, ta en titt :)
Idag ökade jag lite vikter på en hel del av låtarna och vid ett tillfälle trodde jag att triceps skulle hoppa ut ur armen. Jösses vad det brände!! Jag var HELT slut i armarna efteråt (hade problem att tvätta håret!!) Men de e gött, nu vet jag att jag banemej har gett allt idag!!
Jag pratade lite med Malin efteråt om att ev skaffa en PT. Micke finns så jag ska prata med honom och se vad som finns. Men nu sitter jag och njuter av min kvällsmat, speciellt hallonsmoothien och ikväll kommer jag att sova gott!!

Jag är grym!!!! :D

1 kommentar: