söndag 19 februari 2012

Träning

Att träna är något som jag alltid har gjort, ibland flera dagar i veckan, ibland färre. Under våren 2011 tog jag tag i mig själv ordentligt och med bättre kost och träning gick jag ner 12kg och jag mådde så sjukt bra!! Jag var nöjd med min kropp till 100% (vilket jag inte har varit på många år) och jag kände mig grym på gymet.
Under hösten blev det sen för mycket av allt och som ni vet har jag haft det tungt en lång period. Jag fick det påtalat för mig att jag bla tränade för mycket och jag lovade att dra ner på träningen. Sagt och gjort. Tränade kanske 2 ggr i veckan och jag har lyckats hålla min vikt så det är lugnt. Men.... jag ska vara helt ärlig. De senaste 2-3 veckorna har jag börjat träna mer igen och jag har saknat det!!
Det finns en PT (personlig tränare) som heter Mikael på SATS från Stockholm vars blogg jag har följt ganska länge. Han har inspirerat mig till att vilja komma igång igen, på riktigt! Visst det tar "mycket tid" men det måste få vara upp till mig vad jag vill lägga min tid på. Jag är singel. Jag har ingen som sitter hemma och väntar på mig. Träningen ger mig energi och lycka på ett sätt som endast mina träningskompisar förstår. Jag har vissa mål med min träning som jag vill uppnå och det kommer att kräva ett visst åtagande. Så jag hoppas att ni kan stötta mig och förhoppningsvis förstå att detta är vad jag vill! Detta gör mig glad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar