måndag 6 februari 2012

Och så var det de där med min helg...

...en god vän frågade mig här om dagen hur det går för mig att se till att ha en helg i månaden som MIN helg.... ja... jo... det går väl så där om jag ska vara ärlig...
Jag har så svårt att säga nej och vill så mycket men tiden räcker inte till allt. Jag vill gärna ses som den glada tjejen som alltid ställer upp. Och jag tycker att det har fungerat innan, men uppenbarligen inte eftersom jag gick i väggen i höstas och har haft svårt att återhämta mig sen dess.
Att gå till kurator har hjälpt mig att inse många saker, bla om mig själv. Den hårda sanningen som jag brukar kalla det. Jag tänker för mycket på andra och att jag ska hjälpa andra må bra. Men jag då? Jag måste börja tänka mer på mig själv! För att citera Hans "Du är en vuxen kvinna Lena, du bestämmer till 100% över ditt liv!!!" Så ja, jag får väl se till att göra det lite mer.
Har nu hämtat min almenacka och helgen vecka 8 är MIN helg. Be mig inte om något den helgen, jag är upptagen!!! Upptagen med att må bra och bara vara jag!!

4 kommentarer:

  1. Det gör du rätt i, gör det som DU mår bra av. Det kan vara att hjälpa andra men inte alltid, ibland måste man hjälpa sig själv också.

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Bra där Lena! Jag skriver in det i min almenacka så att jag kan kolla dig när vecka 8 har passerat ;)
    KRAM!

    SvaraRadera
  3. Gud vad duktigt av dig! En sådan helg borde vi alla ta oss. Ska ha det i tankarna lite oftare att jag behöver tid till mig själv oxå i min hektiska vardag. Kram

    SvaraRadera