söndag 16 december 2012

Julgodis, om nom nom!!

Idag var det dags för det traditionella julgodis-baket i norrland (haha kändes så med tanke på all snö som låg kvar!) Såklart började vi med att åka och handla och en mumsigare kundvagn var det länge sen jag såg :P
 Först ut för mig var lakritsknäck och ni kan få gissa hur många gånger jag brände mig på fingrarna!!!
 Här tillverkas det Mozartskulor 
(jag vet en styck pappa som kommer att bli glad!!!)
 

Min absoluta favorit, chokladkola med ingefära. 
Här snackar vi om nom nom ;P
 Andra mumsigheter blev pepparkakstryfflar och årets nyhet blev snöbollar (tryffel baserad på vit choklad rullade i kokos)

Jag skulle även göra vanlig knäck och hade blivit tipsad om hur lätt det var att göra i mikrovågsugnen. Jo absolut, verkligen lätt. Om inte skålen hade smält sönder i botten och all knäck rann ut i mikron, UPS!!! Hade hjärtat i halsen en god stund men jag lyckades få bort allt och inga märken i mikran (annars vet jag vem som hade mördat mig hehe)
Så det får bli att göra knäck på gamla hederliga sättet i grytan imorgon!! Kom förbi om du vill provsmaka :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar