måndag 1 april 2013

1 April ;)

När det är första april så bara måste man skoja med någon. Fast i år bestämde jag mig för att ta i ordentligt ;D Vid lunchtid skickade jag ut ett e-mail till alla föräldrar på min avdelning där jag skrev:
 
Hej alla fjärilsföräldrar
Jag hoppas ni alla har haft en underbar påsk och NU kanske vi äntligen kan säga att våren börjar komma så smått. Detta härliga vädret gör oss alla gott!
I veckobladet missade jag att meddela att vi har lite ändringar som ska införas nu i April månad. De nya skollagarna som har kommit säger att alla arbetsdagar som är dagen innan en afton (trettondagsafton, påskafton, valborgsmässoafton, nationaldagen inkluderas, midsommarafton, allhelgonadagen, mårtensafton, julafton & nyårsafton) stänger förskolorna efter lunch, dvs 12.30. Vi kommer även att lägga till att sista fredagen i varje månad, stänger vi också kl 12.30 för att fira helg. Jag hoppas att detta inte ställer till det för mycket för er. Ha en fortsatt trevlig måndag och som avslutning vill jag med ett stort leende sjunga "April, april, din dumma sill, jag kan lura dig vart jag vill"!
Stora busiga 1:a April hälsningar från Lena
 
Flera av dom gick på det, tihihaha detta är så roligt :D
Det är som ungarna på jobb säger "Fröken Lena är BUSIG!!!"
 
 

1 kommentar: