lördag 6 april 2013

Kvällens middag

Ikväll har jag haft mina underbara föräldrar på besök och jag bjöd dem på en (i mitt tycke) underbar trerätters middag. Idag var den röda tråden på middagen "blanda kontraster".
Till förrätt blev det Chèvretoast med mango chutney (syra, sötma & fetman) och som ni vet är jag min egen största kritiker men detta, detta blev så oooooofantligt gott! Har en bit ost kvar så det blir morgondagens lunch ;)

Till huvudrätt åt vi Kassler Creole (där söt och hett blandades med hjälp av ananas och chili) men det sa bara
så var maten borta och jag fick inte tagit någon bild.
Så ni får nöja er med bilden från receptet :)

Efterrätten då, pannacotta (där blandade jag surt med syrligt med hjälp av lime och apelsin och för att få in sötman hade jag färska blåbär och hallon på toppen)

Även detta var försvinnande gott :P
 
Dessa vackra blommor fick jag av mina föräldrar.
Jag älskar verkligen gerbaras!!
 

2 kommentarer: