lördag 20 april 2013

Utmaning deluxe ;)

Igår fick jag en förfrågan om att vara med i en tävling som är.... tuff! Min tanke har hela tiden varit att åka dit för att TITTA PÅ men på det svarade Therese "Haha du hade det?? Men här ska vi inte titta utan delta :D Man lever bara en gång och då ska man leva det hela vägen och inte bara sitta och titta på hur det springer ifrån en ;)" Ja vad svara man på det hahahaha Så det fanns inget annat alternativ än att säga JA! Ska dock erkänna att jag varit lite lockad men sett det som övermäktigt, för svårt för mig. Men hur vet jag det om jag inte prövar??? Jag satsar inte på någon supertid, utan för mig handlar det om att genomföra banan. Så vad är det då för tävling jag pratar om.....
Jo, denna

 Och här är banan
(klicka på bilden för större format)
Så nu vill jag att ni bokar in den 4 Maj och kommer till
Ribbersborgsstrande och hejar på mig och mitt lag!!!
 
Och hur laddar jag inför detta?? Ja två veckor är verkligen inte optimalt men tur ändå att jag redan tränar så pass mycket om jag gör. Jennys attack under vinter är jag nådigt tacksam för nu :)) Men jag vill ändå göra mer nu, förbereda så gott jag kan. Så idag sprang jag upp till gymet (hoppade upp på bänkar, armhävningar i gräset, squats, tricpesböj på räcke, ja jag la in alla möjliga olika "hinder") där Patrik hade Open Gym i boxen (Crossfit) och frågade om hjälp. Direkt satte han ihop en WOD (Work Of the Day) som jag satte tändera i. Tufft..... öh JAAA!!
Men så gött det känns efteråt. Så den kommer jag att köra mer av! Lite komiskt för på vägen hem från gymet kom jag på mig själv med att leta efter "naturliga" hinder. Tex detta räcke
perfekt för träning att hoppa över och krypa under!
Men nu laddar jag med en proteindrink
samtidigt som jag tittar lite på hur jag ska lägga upp träningen
och nu blir det 100% fokus som gäller! Men jag börjar
 med en dusch för jag stinker svett hahaha  

6 kommentarer:

  1. Va har du nu gett dej in på, ska du ta livet av dej? Vad är det för tider som gäller på Ribban?
    Massor av kramar (för det behövs för detta). Mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha Tackar!!
      Tiderna varierar, beroende på vilken startgrupp vi hamnar i :)) Ni kommer gissar jag ;)

      Radera
  2. Svar
    1. Första gruppen startar kl 13 så får vi se vilken starttid jag får.

      Radera
  3. Ja fy f.. bra jobbat!! Den 4 maj 2013 kommer va den dagen vi aldrig kommer att glömma!! Hahaha!! :-P

    SvaraRadera