fredag 26 april 2013

Man lär sig något nytt varje dag!

Som jag nämnde innan var jag och "lekte" i boxen med Patrik ikväll. Eller rättare sagt, Patrik bestämde vad vi andra skulle göra och vi gjorde... och det var JOBBIGT!! Men ändå kul :D
Men, det som jag verkligen vill berätta är en av de sista övningarna som vi gjorde nämligen wall climbs (tror det heter så) Med andra ord, händerna i golvet, klätra upp med fötterna på väggen och sen "gå" med armarna så du kommer närmre väggen. (Ta en titt på https://www.youtube.com/watch?v=7sbEQmsVspg för att se hur det SKA gå till)
SHIT, var min första tanke när jag såg hur de andra gjorde!!!
HJÄLP, var min andra tanke!!!
Lord give me strength, var min tredje tanke!!!
Patrik hjälpte mig den första gången och visst, jag kom upp med benen men att förflytta mina händer med all min kroppsvikt på, nä, det gick inte!!! Men sen hände något roligt och jag gissar att det kallas för envishet och jävlaranama :)) Jag fortsatte försöka och efter några försök var killen bredvid mig redan färdig så han bröt ner övningen i olika steg och förklarade för mig var och när jag skulle lägga tyngden etc. Jag var rädd att jag skulle bli... övertung (är det ett ord ens?) men jag menar att jag skulle ramla över och landa på min rygg. Men då visade han mig att det (i princip) inte går. Så några försök till sen skulle ni banemej sett mig, jag lyckades så gott som att "gå" med mina armar och jag var nästan hela vägen in mot väggen. Jag är så imponerad av mig själv!!!! Fan va kul detta är!!!! :D DOCK, är jag lite nervös över hur det kommer att kännas i mina axlar imorgon hehe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar