lördag 18 maj 2013

Dagens träning

Lördagar = Attack och idag testade jag att jogga upp till gymmet som "uppvärmning" och efter passet joggade jag hem som nedvarvning. Och idag hände en intressant sak med den mentala biten. När jag började springa kändes det tungt, vaderna var öma från i tisdags, "jag skiter i det och promenerar"-tankarna kom direkt efter 500m. Då kunde jag inte låta bli och skratta för dagens sträcka visste jag var knappt 2 km och häromdagen sprang jag 10km. Kom igen Lena, skärpning hahaha Så jag tror att det kommer att krävas en hel del rundor innan min kropp vänjer sig och jag slipper dessa "Nä-jag-pallar-inte-tankarna". Mind over matters right!

 
Dagens average pace lunkades fram till 5.50 och på hemvägen blev det 6.33 (var gaaaanska trött efter attacken ;)) Min blogg kommer att få en ny vändning nu framöver då det kommer att handla mycket om min löpning, mina rundor, tider, sträckor, intervaller, emotionellt etc. Dels för att jag ska kunna ha tider etc nedskrivet och samlat, dels för ni som är intresserade ska kunna följa min utveckling och det blir då svårare för mig att fuska med rundorna hahahaha
Imorgon måste jag in på jobb en runda och fixa lite så jag får se om jag hinner till CX annars blir det vila och sen på måndag drar jag igång. Då startar mitt 6veckors-schema. Let's do this :D

3 kommentarer:

  1. Denna resa kommer jag med glädje att följa och även få vara med på! :-)
    Kör hårt vännen! Du är en riktig kämpe och det måste du nu hålla med mig om efter dessa hårt kämpande lopp vi börjat med detta år! :-)
    Stor kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kan jag nu hålla med om :D Så mycket jag lärt mig om mig själv och hur mycket jag kan pressa mig själv. Egentligen bra att jag har det i bagaget för det kan jag ha med mig nu i kommande utmaningar. INGET ska stoppa oss :)))

      Radera