söndag 12 maj 2013

Slit = muskelvärk :((

Min nacke är riktigt öm idag, har smörjt med Voltaren 23,2 mg/g både igårkväll och nu på morgonen, har varma kläder för att inte spänna mig, samt värmedyna på muskeln. Jag gissar att jag har sträckt den eller överbelastat den för det känns inte som vanlig träningsvärk. Eller så är det träningsvärk deluxe kanske, vem vet hahaha Det började så smått igår direkt efter Attacken och sen igårkväll kände jag av det mer och mer. Jag hittade denna bild och den visar exakt vilken muskel det är jag har ont i, mest den övre delen av muskeln och så stramar det nedåt. Jag har på vänster sida.  
 
 
Någon som har tips på hur jag kan hjälpa min muskel?? :))
Plus min vanliga träningsvärk i båda låret efter mina 300 airsquats (tack för den Patrik haha) Det får bli enklare uppgifter i hemmet idag. Hade tänkt att jag skulle plantera färdigt och städa balkongen så vi får se hur det går. Kommer antagligen bara att ta lite mer tid :)) Tvätt och CX ska jag hinna med men jag misstänker att det blir lite fusk på CX idag. Hade tänk skippa och stanna hemma men Jenny ska filma för sin licens så jag vill verkligen åka upp och stötta henne! Jag kanske kan ta ett av de slitna utsträckta gummibanden. Är det OK Jenny ;))

6 kommentarer:

  1. Oj! hoppas att det går över.. :( Vi ska ju springa på tisdag så då måste du ju må bra :)
    Du får en stooor kryapådig kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Taaack :)) Den måste verkligen ha hjälp för idag känns det redan bättre så imorgon ska nog inte vara några problem, det är ju inte med axeln jag springer hehe
      Jag är taggad, inte nervös utan bara taggad och det är en härlig känsla :D It'll be fun ;)

      Radera
  2. Stora värme plåster funkar jättebra på muskel värk, kan köpa i apotek eller polsk affären:))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Polsk affär, vart hittar jag det?? :))
      Jag blev tipsad om att inte ha värme då det kan förvärra om det är en inflamation. Hur fungerar värmeplåster??

      Radera
  3. Du hittar de lätt på möllevongen och de faktisk värmer den platse som gör ont, har aldrig hört att man ska ej värma den platsen som gör ont utan tvärtom, sambo tränar och får ibland sådana muskel värk och just de plåster brukar hjälpa honom super bra;) kan verkligen rekommendera;))

    SvaraRadera