fredag 10 maj 2013

Slit = belöning :))

Imorse undrade jag varför jag inte hade lagt in om semester idag, men nu kan jag säga att det blev en kanondag! Började med kontors-grejor (supereffektiv tillsammans med chefen), en härlig eftermiddag med ungarna och sen direkt till träningen.
Dagens WOD bestod av:
Uppvärmning, lite smått och gått ;))
1.6 km löpning
100 pullups
200 pushups
300 airsquats
1.6 km löpning
När jag började springa sista rundan kändes benen som spaghetti och det var både en och två gånger som jag funderade på att skita i det och gå istället. Men sen var det den lille envise djävulen som satt på min axel och sa "VA!! Ge upp?? Så f-n heller Lena! Sätt fart!!!" Och fart satte jag och så sprang jag vidare hahaha När jag sprang det sista tänkte jag för mig själv att vad som än händer så MÅSTE jag springa ändå in "i mål" för jag måste ha i min ryggsäck att jag kan bita ihop inför loppet på tisdag. Då är det första gången i mitt liv som jag ska springa en mil. EN MIL!!! Men på ett sätt är jag inte så nervös för jag har ju börjat lära mig att jag kan så mycket mer än jag tror. Så det ska gå bra :D
När jag cyklade hem hörde jag glassabilen och jag kunde inte låta bli så jag cyklade bort och handlade, riktiga barndomsminnen :)) Så ikväll blir det glass till efterrätt ;P

3 kommentarer:

  1. Ja hemglass är ett riktigt bardomsminne :-)
    Yes!!! På tisdag ska vi båda få bevisa för oss själva att vi kan springa 1 mil! sist jag gjorde det gick jag i skolan, och nu på löpband men inte ute så det kommer bli en utmaning för oss båda som vi kommer att klara galant ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart vi gör :)) Och sen käkar vi glass efteråt hahaha

      Radera